miercuri, 19 ianuarie 2011

Mai mult decat muzica [ partea 2 ]

Cu nu foarte multa vreme in urma [ aproximativ un an ] i-am descoperit pe Diary of Dreams, o excelenta trupa de darkwave din Germania, formata la sfarsitul anilor '80. Liderul formatiei, Adrian Hates, m-a cucerit de la prima piesa ascultata, printr-o voce cum nu mi-a mai fost dat sa aud si printr-o sensibilitate deosebita. Am fost cu atat mai impresionata cand am citit despre pregatirea sa anterioara in materie de pian si chitara si pasiunea pentru muzica clasica, care l-a determinat sa iubeasca sunetul si muzica buna. Se poate spune ca Diary of Dreams este, aproape in totalitate, proiectul si mertul lui Adrian Hates, care compune atat liniile melodice, cat si versurile care au puterea de a topi orice inima a unui pasionat de darkwave.
Discografia Diary of Dreams consta in prezent din 11 albume de studio, unul mai superb ca altul si 6 single-uri.
Recomand din tot sufletul aceasta formatie celor carora le place sa se piarda in muzica, sa o simta si sa o inteleaga.
Mi-e foarte greu sa aleg doar 3 piese pe care sa le prezint, dar sunt sigura ca cei care vor asculta si vor iubi aceste 3 piese, nu se vor limita la atat.




Indubitabil, preferata mea ar fi 'Rumours about Angels', inclusa pe albumul 'One of 18 Angels'. Vocabularul meu nu cuprinde suficiente cuvinte pentru a descrie starea pe care mi-o da aceasta opera de arta. Videoclipul este cel oficial, compus din secvente ale filmului 'Dark City'. Vocile de la inceputul si de la finalul piesei fac de asemenea parte din film, ele aparand si pe varianta de album a piesei, detaliu care, dupa parerea mea, prinde foarte bine piesei, reusind sa introduca ascultatorul in starea de 'transa' pe care o reprezinta Diary of Dreams.




Daca inca mai exista oameni care cred ca darkwave-ul inseamna goth si ca tot ce vor gasi in genul aceasta de muzica sunt piese lacrimogene, vine dovada ca nu e asa! Piesa 'The Wedding' face parte de pe albumul '(If)' si, in opinia mea, este una din melodiile lansate de Diary of Dreams care exprima o forta impresionanta, descrisa nu numai de versuri, dar si de linia melodica. De asemenea, pentru fanele iubitoare de frumos, imaginea lui Adrian Hates din acest videoclip este una care sigur va ramane intiparita pe retina multa vreme.




Vi s-a intamplat vreodata sa vedeti sau sa auziti ceva atat de frumos, incat sa va copleseasca o serie de emotii de nedescris si, de ce nu, chiar sa scapati o lacrima? Daca nu, piesa 'Traumtänzer' de pe albumul 'Freak Perfume', in aceasta varianta live, va avea exact acest efect! Chiar si pentru un necunoscator de limba germana, 'Traumtänzer' va atinge o coarda sensibila. Am ales sa prezint varianta live pentru a ilustra atat sensibilitatea de care Adrian Hates da dovada in compunerea pieselor, dar si cea care transpare cand formatia se afla pe scena, in fata publicului.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu