joi, 25 noiembrie 2010

Taine vs Setup

In afara de cateva localuri in care mai ies, foarte rar, in timpul zilei, imi fac veacul prin Taine [ link ] si Setup [ link ]. In unele dimineti imi beau cafeaua in Spirit, un ceai prin Aethernativ sau o ciocolata calda extrem de buna prin Intro. Dar viata mea sociala are loc in weekenduri, noaptea. Pentru ca atunci am timp.
M-am gandit sa fac o comparatie intre cele 2 baruri preferate, in speranta ca voi auzi si alte pareri, poate si recomandari de localuri prin care as mai putea pierde timpul.
In primul rand, trebuie mentionat ca am ales aceste 2 locuri datorita faptului ca, avand in vedere ca ies rar, am nevoie de actiune, nebunie si distractie, ceea ce sigur gasesc in ambele.
Eu iau in considerare un numar de factori cand analizez cat de bun este un bar. Voi compara Taine si Setup in functie de aceste criterii.

1. Muzica. E probabil cel mai important factor, pentru ca eu consum muzica aproape non stop si e vital ca muzica dintr-un local sa fie conform gusturilor mele. In Taine, paleta este mai diversificata. Vom auzi de la hard rock, la alternative, la metal, la drum&bass. Problema e ca muzica e foarte repetitiva de la o saptamana la alta. Initial asta nu ma deranja, dar dupa cateva luni de 'ritual' de vineri seara, mi-a venit cheful si de altceva. In plus, de multe ori s-a intamplat sa stau toata seara, asteptand o piesa de la Pendulum sau Prodigy, sau orice drum&bass. Setup imi serveste fix aceasta muzica pe care o ador: dnb, liquid funk, dubstep, breakbeat si electronic de calitate in general. Muzica electronica e preferata mea, fara discutie. Deci bila alba pentru Setup.

2. Evenimentele. In Taine se organizeaza din cand in cand seri tematice, iar cel mai constant eveniment este 'slujba de duminica noapte'. Alex dj-ul [ cunoscut sub pseudonimul de 'mniezo ] isi ia chitara si shoturile de la bar si tine in fiecare saptamana un concert, presarat cu glume si cu bautura din partea casei [ ocazional ]. Distractia e garantata, singura problema fiind ca se poate intampla sa plecati de acolo cu crampe abdominale de la atata ras. Setup, in schimb, organizeaza o gama larga de evenimente, foarte bine puse la punct. Constat ca scena muzicii electronice este bine dezvoltata in Timisoara, ceea ce ma face sa zambesc. Cei din Setup au adus multi artisti cunoscuti si apreciati din aceasta arie. Personal, cel mai bine m-am simtit la Lifted Session-ul cu Spor & Chris Renegade. A fost epic! Problema e ca de multe ori nu exista resurse pentru a plati si intrarea la asemenea evenimente, si berea si tigarile pentru o noapte intreaga. Dar in orice caz, ii felicit pentru initiativele lor si pentru organizarea care foarte rar lasa de dorit.

3. Oamenii. Aici voi fi obligata sa acord puncte in plus pentru Taine. Eu am inceput sa ma invart in aria dnb-ului destul de recent si nu cunosc prea multe persoane care sa lase balta o seara de dezmat in Taine pentru o seara de rupere drum&bass style in Setup. Fiind mai antisociala de felul meu, nu imi place sa ma bag in seama cu persoanele existente acolo, in eventualitatea de a-mi face prieteni Setup-isti, asa ca de multe ori sfarsesc prin a ma bucura singura de cate un eveniment bestial. In schimb in Taine, stiu ca oricand as merge, voi gasi pe cineva cunoscut. Am grupul de prieteni cu care imi pierd vremea pe acolo si cu care dansez pana nu mai pot sta in picioare, saptamana de saptamana. Am umblat prin cercurile de rockeri/metalisti foarte multa vreme, asa ca vad mereu chipuri cunoscute si nu exista posibilitatea de a ramane singura la masa.

4. Preturile. Eu sunt consumatoare inraita de bere. Cateodata mai savurez o Cuba Libre, un White Russian sau celebrele shoturi de B52, dar primul instinc e sa comand bere. Avantajele sunt multe si probabil le voi discuta in alta postare. In Taine se serveste Beck's la pretul de 5 lei. In Setup, la acelasi pret, gasim Ciuc. Sincer si fara suparare, mi se pare ca Ciuc e una din cele mai scarboase chestii care se pot bea pe lumea asta. Intr-adevar, exista si optiunea Heineken, dar am analizat din punctul de vedere al berilor cu acelasi pret. Deci clar Beck's in Taine.

5. Spatiul. Setup e o hala industriala reabilitata, construita pe sistem 'parter' si 'etaj'. Adica exista scari care duc de la portiunea de intrare jos, unde spatiul e foarte mare si unde se gaseste barul. Mesele sunt putine, dar sunt asezate foarte strategic, pe margini, astfel incat nu deranjeaza populatia care danseaza. De asemenea, oricat de multa lume s-ar aduna, exista totusi spatiul acela personal de 1-2 metri in jur, fara riscul de a primi coate in gura/coaste/ceafa/orice alta parte a corpului. Taine, in schimb, e un local foarte ingust, organizat in 2 'incaperi', una principala si un separeu. Mesele sunt mai multe decat in Setup si se poate suna cu cateva ore inainte pentru rezervari, cu conditia de a consuma in valoare de un anumit pret [ nu foarte ridicol ]. Dar e o aglomeratie de nedescris! Dupa miezul noptii, parca toate drumurile duc inspre Taine, iar localul se umple de oameni, care imping, lovesc, calca, rastoarna sticle, se imbata si uneori fac scandal. Deloc ok. Imi plac locurile aglomerate si cu multi oameni care se simt bine si se distreaza, dar ce e prea mult strica. In plus, drumul de la masa pana la baie sau pana la bar e un adevarat chin. Cozile de la baie sunt infinite, mai ales la fete, si nu exista oglinda. Avantaj Setup.

6. Atmosfera. Aici nu am ce comenta. In ambele localuri e o atmosfera de nedescris. Nebunie, distractie.. exact ceea ce am eu nevoie cand ies undeva.

Deci... apel catre timisoreni... mi-ar placea sa stiu pe unde va mai faceti voi veacul si de ce. Ce apreciati cel mai mult la localurile respective? Ce va determina sa va intoarceti acolo?
Sunt apreciate si parerile in plus despre Taine si Setup.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu